15 Februari 2013

KISAH SEKSA DI KUBUR

Suatu tgh malam. Dua jiran bersembang-sembang dari rumah masing-masing.

Shahrul Maizam:"Jiran sebelah tu, rumah hang ada lampu tak?"

Zulpadli: "Ada je. Apesal?"

Shahrul Maizam: "Rumah aku gelap gelita ni. Tarik lampu dari rumah hang boleh?"

Zulpadli: "Aku try ye."

Shahrul Maizam: "Cepat sket boleh tak?"

Zulpadli: "Sabaq naaa..ish aku dah try, tak bolehlah..dinding rumah hang ni tebal pelik je.."

Shahrul Maizam: "Pullak. Alamak, ada tetamu dtg la....satt...satt.."

"PANG PANG PANG!!"

Zulpadli: "Oit jiran sebelah, hang terlanggaq apa yang bising sangat tu..?"

Sayup-sayup bunyi di kejauhan. Halus je suara org kesakitan. Zulpadli digamit bimbang. Seketika kemudian, jirannya tu menyahut panggilan Zulpadli.

Shahrul Maizam: "Adoi..aku kena tibai dengan tetamu aku tadi dalam gelap..terperosok jauh aku tadi. Aku rasa semua tulang rusuk aku dah patah.." ( menangis kesakitan )

Zulpadli: "Hang ok ka? Risau aku. Aku datang tempat hang boleh?"

Shahrul Maizam: "Logikla sikit..mana boleh. Hang mana boleh masuk kubur aku dari kubur hang."

Zulpadli: "Eh ye tak ye gak. Rumah aku ni selesa sangat. Aku tak rasa macam duk dalam kubur plak..hehehe..sori..sori.."

Shahrul Maizam: "Aku menyesal hang tau tak. Aku ni takdala jahat sangat, aku malas solat je kat dunia..tapi ni lah natijahnya yang aku dapat..aku nak kembali ke dunia..aku nak kembali...!!"

Zulpadli: "Sabar...al-sobru minal iimaan..sabar itu dari iman..bawak bertenang..mengucap...ingat kat Allah..."

Shahrul Maizam: "Wei!! Aku tak tahan lagi..kat kaki aku penuh ular, lipan, kala jengking, hari-hari belit aku, sengat aku, patuk aku. Tiap-tiap hari aku 'mati' dan 'mati' over and over again..padahal aku memang dah mati! Aku nak kembali!!! Tolonglah akU!!"

Zulpadli tiba-tiba rasa sebak, teringat kata-kata Allah dalam al-Quran Surah al-Zumar ayat 58 yang bermaksud:

"..Kalaulah aku dapat kembali ke dunia, nescaya menjadilah aku dari orang-orang yang mengerjakan kebaikan!"

Nadanya hampir sama dengan jeritan dan keluhan jiran kubur sebelahnya itu.

Seingat Zulpadli, apa yang beliau amalkan di dunia adalah konsisten solat berjemaah di masjid. Derma juga pada tabung masjid walaupun dirinya miskin hina. Tidak membantah kata parents dan guru. Ikut landasan al-Quran dan hadith.

Timbul rasa syukur dalam sebak rasa.

**
Shahrul Maizam: "Tak boleh ke hang try sekali lagi tarik lampu dari rumah hang? Please~~"







♥syukran si comel kerana sudi membaca di sini,jangan lupa tingalkan komen yew sayang^^♥

14 Februari 2013

saya bukan sahabat yang sempurna






Saya bukan sahabat yang setia seperti Abu Bakar
Membenarkan segala kata-kata Rasulullah
Hingga digelar As-Siddiq
Saya tak sebaik beliau
Menyembunyikan kesakitan
Hanya kerana tidak mahu sahabatnya gusar.
Saya bukan sahabat seperti Ali
Bicaranya penuh hikmah
Kebijaksanaannya diakui Rasulullah
Hidupnya sebagai mukmin bermula saat usia masih mentah
Hinggakan cinta Fatimah Az-Zahra menjadi miliknya.

Saya bukan sahabat sehebat Umar Al-Khattab
Hatinya cair kerana bacaan Al-Quran
Saya juga tak seberani dia
Digelar Al-Faruq
Kerana ketegasannya dalam menjaga agama
Sedangkan saya?

Saya bukan sahabat berperibadi hebat bak Uthman
Hingga Rasulullah sanggup menyerahkan dua puterinya
Kepada insan bergelar Zunurain ini.

Sahabat,
Mereka ini sahabat yang dijanjikan syurga
Sedangkan saya..
Masih terkontang-kanting dalam membentuk diri
Entah bagaimana timbangan al-mizan kelak
Usahlah mengharapkan kesempurnaan daripada saya
Sebab diri saya tak maksu
   Maafkan saya andai ada silap dan salah.”









♥syukran si comel kerana sudi membaca di sini,jangan lupa tingalkan komen yew sayang^^♥

13 Februari 2013

YA ALLAH JAGAKAN DIA UNTUKKU

~♥~ YA ALLAH JAGAKAN DIA UNTUKKU ~♥~

Jika benar anda mencintai dia
Bimbinglah si dia ke jalan redhaNYA
Tuntunilah si dia menggapai redhaNYA
Didiklah hatinya untuk mencintai ALLAH dan RASULULLAH
Didiklah dia untuk mengasihi orang tuanya kerana syurga itu ada pada mereka

Jika benar anda mencintai dia
Ingatkanlah dia dengan lima perkara sebelum datangnya lima perkara
Ingatkanlah dia tentang seruan cinta ILAHI pada setiap lima waktu
Ingatkanlah dia untuk sama-sama istiqamah
Ingatkanlah dia untuk perbanyakkan mengingati mati

Jika benar anda mencintai dia
Ajaklah dia untuk sama-sama basahkan lidah memuji kebesaraNYA
Ajaklah dia untuk banyakkan berselawat kepada RASUL junjungan
Ajaklah dia membaca nota cinta ILAHI iaitu AL-QURAN
Ajaklah dia untuk mengikuti wasiat RASULULLAH iaitu hadis dan sunnah

Jika benar anda mencintai dia
Lengkapkanlah kekurangan yang ada padanya
Kasihilah dia dengan cinta kerana ALLAH
Sentuhlah hatinya dengan kasih sebuah doa
Pimpinlah jiwanya dengan deen yang indah
Rinduilah dia dengan rindu kepada YANG ESA dan RASULULLAH

Andai tiba saatnya nanti
Maka lamarlah dia dengan kalimah syahadah
Istigkharah cintalah pada YANG SELAYAKNYA
Tuntunilah dia menggapai syurga ALLAH
Jagailah dia daripada neraka ALLAH
Sesungguhnya cinta sejati itu adalah hanya kerana ALLAH semata-mata 
kerana ALLAH lah yang telah mengurniakan rasa cinta itu
 


 
 
 
 
 
 

♥syukran si comel kerana sudi membaca di sini,jangan lupa tingalkan komen yew sayang^^♥

12 Februari 2013

Do'a Istiqkarah Cinta

 
Bismillaahirrahmaanirrahiim


Ya ALLAH..Peluklah hati ini di saat ku mulai merasa gelisah dalam penantian penuh kesabaran ini,terkadang Hatiku merasa rindu pada dia insan yang ku cintai dalam diamku…

Ya Rabb..Biarlah ku simpul dalam setiap do’a-do'a dalam Istikharahku kepada-MU Rasa ini, agar kelak Engkau Satukan hatinya dan hatiku yang kan bertaut bertahta dan bersemi indah karna Redha-MU….

Ya Rabb…Tuntunlah Hati hamba agar hanya mau menerima CINTA seorang Insan yang benar-benar Pilihan-MU bukan Semata-mata Pilihan Nafsuku.

Ya Rabb, Bila dia memang baik untuk kami, agama kami, masa depan dunia dan akhirat kami, bisa membimbing dan membawa kami lebih dekat pada-Mu,Maka dekatkanlah diri dengannya & satukanlah kami dalam pernikahan yang sakinah,mawaddah,warrahmah.

Tapi kalau bukan dia yang terbaik,Maka jangan biarkan kekaguman kami menjadi suka apalagi cinta,Jadikanlah kekaguman kami seperti orang lain kagum padanya,,Engkaulah Maha membolak-balikkan hati Maka kami titipkan rasa ini, kami serahkan semuanya pada-Mu,karna semua ini adalah milik-Mu..

“Wahai Dzat yang membolak-balikkan hati,teguhkanlah hatiku di atas agama-Mu”
(HR.Ibnu Abi Ashim,diambil dari kitab Shahih al-Jami’ no.7988)

Ya AllahKabulkanlah permohonan Kami ini Ya Allah
Robbana aatina fiddunya hasanah wafil aakhirati hasanah wakina adzabannar.
Aamin Yaa Rabbal ‘alamin
 
 

♥syukran si comel kerana sudi membaca di sini,jangan lupa tingalkan komen yew sayang^^♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© Copyright | All Right Reserved by Site Owner