29 Jun 2012

akan berlalu pergi :)





korang semua tahukan aku sekarang belajar kat mana???


POLITEKNIK SULTAN IDRIS SHAH
KOs aper???
 DIPLOMA ISLAMIC BANKING :) 
makcik3 aku pk cik2 aku bile dgar kos ape aku amik dgar diorg ckp wawww!!! jd pgawai bank la ea haha,,
Ehhhh ~ ak sbenaq nye nk cite kisah aku sem 1 dkt sana hehe~~

bnde yg aku xleh lupa sekli ak jatuh longkang besa dpn cafe perrhhh~~ memalukan.. nsib baik laa terlindung dek pokok xde yg nmpk..yg ni memg xleh lupa sbb last koko.. otw nk g koko laa.. skli ak ngn kwn2 ak lepak laa at tpi longkang tu ak plak sebrang longkang tu.. skli ak nk lngkah cm mana laa ak leh terjatuh mybe tapak kasut ak licin kena at rumput yg bsh tu kut,hehe,,^^V... ce bayang kan dngan air yg bsuk lencun ak paras lutut dek air longkang tu bau jgn ckp laa wagii giler bebb!! astu ade sorg ni npmk makk aii malu.. ak tunduk je memg xangkat dh muka nie ,, smpai dye belah, dye nk tolong anta g kelink,, pdahal xde ape2 tu ak ngn kwn2 aku tahan jer gelak jer,, lpas org tu belah kami pkat gelak ak plak blik bilik g slin bju sbb xkn nk g koko cm tu mau smua org lari nty.skli blik ak lupe yg kunci xbwak hadoii g laa blik si pisah n dyah sbb diorg xg koko kaku skit ,, sluar nor jd mgse ak,, nsib dye tgal kunci lau x mau xpkai sluar ak haha!!
memalukan hari tu smua pkat gelak at ak,, skli ak lalu dpn longkakng smua pndag ak sbb tkut ak jtuh ag ,, klu xde air xpe klu ade air mau bebau wagi ak haha...




kisah budak bilik aku dah cite an sbelum ni?? sal kwan2 blik ak yg macm2 tue hehe bestt oo ngn diorg,, ade pndiam .riuh .bising smua ade lah.. tp ak xtjunk ag an wahja2 mereka ,, nak tgok x ?? smua comel+cun ouuuhh hehe,~~

haaa ... ni laa kawan2 bilik ak stu blik 4 org.,. tp ni time sem 1 je lah 4 org,, naik sem dua 2 org je sebilik,. mau mati kutu bosan sbb xde kwn2 yg riuh ,, terase sgt kesunyian sbb blik2 tgok muka kau je haha,, klo dye snyap xleh wat ape2 , klo 4 org sorg snyap leh buat bising ag 3 org tue haha,,kami 4 org nie ade gelaran masing2 haha,, ade yg kuat ngigau laa,, ade yg gestrik sllu skit sian dye,,walau un 4 bulan kite sebilik ak suke bilik ngn korg.. rinduu sgat2 hehe :P



HAA!! mesti korg nk tau ni sape kan??nie laa budak2 bilik ak  time
sem 1 dulu... nama nye ade dh kat gmba tu.. memg best lah sebilik ngn diorg.. ade 4 ngri mai hehe



aku snar nye xtau nk cite ape dah ,, ak xtau nk cite ape ,, hehe ,, sal poli ak ni blkang ade laut ptag2 leh lepak2 joging,, bestt agin kuat,, klu hujan spe dok tgkat atas siling cm nk tercabut jer heee..poli ak ni cm ZOO dah pun ade sebb ade monyet.. biawak at tsik,,spe dok tgkt 1 biawak leh msuk hehe,, jge2 lah kome ea,,klu ase2 xnk mkn at cafe leh g sarang burung minon air ABC heee sdap oo,, ak time stdy week dlu sllu lepak ngn dak kelas ak at sne .. laps stdy cau lah g sne,, jalan2 ,, hehee..


aku dah xtau nk crita ape laa weii nty klu ade ape2 ak nk cerita ak post at entri yg lain tau ,, at bwh ni gmba ak ngn kwn2 ak kt sna,, kawan baru,, hehehe,,





budak nie nama nye dya,, mulut riuh gile.. ak ngn dye xleh bertemu ade je nk bertekak heh
ske kwn ngn dye .. sbb mulut bising.. ade je nk melawak2 .. die jiran blik ak mse sem1 hee





haa nie nor .zainab !! tp kami pngil dye norr!! ak memg rapat ar ngn dye..
mse mle2 msuk dlu ngn dye lah ak tnye smua . smpai diorg ingat kami ni dlu sku sek..
sbb cm belngkas..




ni lah dia kawan2 baru aku :) DIPLOMA ISLAMIC BANKING
DIB 1 B :) Xramai kan2 ,, 





ni plak budak2 kelas ak.. cntak x?? smua cun2 n nsem2 kan??pokok sakura kami
pngil sbb bila dye berbunga cntik sgt2 ..





<<<<<KAMI KAWAN
TAIPING MALIII HEHE,,,
BERTEMU DI PSIS
 .. kaMI NIE DARI taiping smua nye
memg rapat la ngn diorg nie klu nak blik cari diorg sbb satu jaln..


nie plak dak kelas ak time coral spking..kenapa bju ak lain?? hehe
sbb ak x msuk.. sbb ape x msik?? ak selesema + batuk nty ade plak suare
tambahan dri ak hehe ..ak jd juru cmre yg tak bertauliah haha
time nie masa koko.. nak kawat !! aku paling x ske kawat !! hehe..bju ni klo nmpk at
lembu habis laa kami kene hambat :)


malam retro hehe smua bergaya habis kan2 .. comel2 diorg nie hehe












♥syukran si comel kerana sudi membaca di sini,jangan lupa tingalkan komen yew sayang^^♥

DALAM SUJUD TERAKHIR KU



Ya Allah..
Dalam sujud terakhirku
Kuteriakkan asma'Mu sekeras-kerasnya
Agar runtuh dinding kesombongan dalam hatiku
Biar tenggelam segala kejahilanku..

Ya Rabbi..
Dalam sujud terakhirku
Ku menangis sejadi-jadinya
Biar kering air mata ini
Namun basah ladang hati yang gersang..

Ya Rahman..
Dalam sujud terakhirku
Kulihat semua dosa yang membayangiku
Kelam mencengkam jiwa yang lusuh...


Ya Rahim..
Dalam sujud terakhirku
Biarkan daku patah dalam cahaya-Mu
Biarkan kumusnahkan titik-titik kemunafikanku
Agar daku kembali ke dalam pelukan hidayah-Mu

Ya Allah..
Aku akui keagungan-Mu..
Namun hatiku sering leka..
Jahiliah seringkali bertakhta dijiwaku..
Aku mohon agar diberikan hati yang baru..
Hati yang sering terikat dengan-Mu..
Yang sentiasa rindu dan takut pada-Mu..

Ya Malik..
aku berharap diri ini belum terlewat..
Untuk aku kembali sujud dan bertaubat kepada-Mu..
Ampunkan segala dosa-dosaku
Di atas setiap keterlanjuranku
Janganlah Engkau panggil daku disaat diri ini masih berlumuran noda..
Kasihanilah daku, Ya Allah
Bantulah daku dalam menempuh jalan rasul2Mu..
Dalam usaha mencari firdaus-Mu..

Ya Allah Hanya kepada-Mu lah terletaknya harapanku
Biarkanku hirup nafasku sekali lagi
Hanya untuk menyebut nama-Mu dan kekasih-Mu tercinta
Sesungguhnya aku adalah kepunyaan Allah
Dan kepada-Nya jualah aku pasti kembali....Aamiin ya Rabbal 'alamin.





♥syukran si comel kerana sudi membaca di sini,jangan lupa tingalkan komen yew sayang^^♥

khawin muda lagi sorang !!! jodoh awal :)



haa bce tak tjuk at ats tu??? kawin muda !!!  
nk tau x td kan adibah kwn ak tnye g tak kenduri athirah??
haa aku pun tnye laa atirah yg  mana weii??
mklum laa kwn ak ske sgt nama atirah hehe,, 
mati2 ak ngat athirah bacth ak tu.. upe2 nye junior ak.. hehe .. 
cm xcye je ... sebab aku tgok muka dye cm budak nak beljar jer.p
andai pun pandai org nye .. budak kelas firs(KHADIJAH) tue,, . s
ebab budak nyer pndiam.. org kata diam2 ubi berisi hehe..cehh wahh aku..
pecah rekot laaa batch diorg budak klas first kwin dulu.. 
budak batch ak pun blom ag,, 
KHADIJAH ngan AISYAH(kelas aku) ,, 
tp batch ak yg kwin dulu kelas ujung (MAIMUNAH) Ade duA org yg dh kwin hehe ramai x??? l
lebih la dri sorg ,, hehe


Aku tnye si dibah agak2 spe ek yg kwin dlu dlm kelas Khadijah ngn aisyah ,, 
tau dy kata ape klas aisyh dy ckp ak yg kwin dlu ??? 
oh tidakkk!!! ak msih nk belajar ag... 
n nak kerja kumpui duet dlu haha..
tgok cm gye cam si solehah hihi pndai2 je aku nie..hihi  tah2 
masin mulut si dibah ak yg dlu hehe,, 
klu dah jodoh awal nk wat cne kan2 hehe..ambuii ak ni gataii dah ea nk kawin.. 
hehe.. mklum laa tgok si wan .. tijah.. yamm dah kwin semua... 
yam n wan dh dpt ank hehe.. 
ak plak yg nk mengatai2 haha~~ jannah2...
saba lahh ea..  
jom laa kite tgguu spe yg kwin dlu antare dua2 kelas nie hehe.. 
aishhhh~~ xsaba ase nye nk tau... 
siape kah gerangn nye.. 


dri dok wat mksiat baik kawin kan .. 
dpt phala.. ape2 buat lpas kwin smua dpt phle.. 
klu buat blom kwin dosa laa kite dapat... 
haaa si atirah ni kwin bukan clg2 org kut fmly dye suma baik2 ,, 
abg si suami atrah ni ustz mse sek kerian ak.. 
nama mula2 ak dgr nama dy aku terpikir ustz sek kerian ak., 
sbb fmly dye tu nama unik smua sama ujung jer yg lain sikit,, 
hehe,, nama ayh dye lak unik jgk hehe,, 
semoga kalian bahgia selalu hingat akhir hayat ea... :) 


SELAMAT PENGANTIN BARU :)









♥syukran si comel kerana sudi membaca di sini,jangan lupa tingalkan komen yew sayang^^♥

26 Jun 2012

‎~"CINTAKU UTUH TAK TERSENTUH"~





Ku mencintamu utuh tak tersentuh….,
Jika ada yang bertanya, bagaimana aku memandang perkara jodoh, maka akan ku jawab, bagiku sama saja kau menanyakan keyakinanku tentang kematian..

Jodoh dan kematian adalah rahasia-Nya yang tersembunyi dalam tabir keghaiban-Nya, dan tersimpan dengan indah dalam tiap lembar daun di lauhul mahfuzh..
Lalu apa yang ku khawatirkan? Dan kenapa pula ku harus mengejar? Tidak, aku tak sudi.. Ku katakan padamu wahai para wanita perhiasan terindah dunia..

Jangan pernah mengobral murah kehormatanmu untuk hal yang kau sendiri tak yakin kehakikiannya? Pahamkah maksudku?
Ku tanya padamu, pernahkah kau jatuh cinta? Ku akui, akupun juga… Tapi tak pantas bagi kita mengumbar rasa itu.. Rasa yg entah akan berlabuh di mana?Lalu pikirkan, jika dia yang kau cinta, yang mengganggu tidurmu, membuatmu menangis karena rindu, ternyata bukan atau mungkin tak kan pernah menjadi pendampingmu, atau bukan kau yang dia pilih? Tak malukah? Tak malukah?

Lalu, apa masih mampu kau tatap wajah suamimu kelak dengan cinta yang seutuhnya jika ternyata dulu kau pernah menaruh separuh hatimu pada lelaki lain… Wahai para lelaki, tak cemburukah? Tak cemburukah? Tak cemburukah kau jika saat ini wanita yang kau pilih kelak sedang menyerahkan hatinya pada lelaki selainmu, namun ternyata kau yang akan meminangnya.







Tak sakit hatikah bila ketika bersamamu, ternyata dia tengah membandingkanmu dengan sosok lain dalam hatinya? Tak sedihkah? Tak sakitkah? Tak cemburukah? Jika kau, para lelaki, menjawab ‘ya’ maka, itu pula yang kami, wanita, rasakan..

Takkan pernah bosan ku ingatkan, bahwa yang akan berlaku tetaplah ketetapan-Nya…. Sekuat apapun usaha kalian jika tak sejalan dengan kehendak-Nya, maka tak akan pernah terjadi.. . Lalu, buat apa kau mubazirkan waktumu? Untuk apa Kau kuras energi? Kerana apa kau habiskan airmatamu?…. untuk orang yang belum tentu menjadi milikmu? Untuk apa?




Dan ku katakan padamu. Mungkin kau yang akan memilihku belum ku cinta saat itu. Tapi ketahuilah, karena kau memilihku, kau ku cinta… Bukankah jatuh cinta adalah sebuah proses? Akan ada sebab, akan ada hal yang membuatku jatuh cinta padamu, dan kau pun akan mencintaiku.. Dan ketika itu terjadi, semua telah terangkai dengan indah dalam kerangka kehalalan, dalam ikatan pernikahan yang disebut mitsaqan ghalizhan..

Dan tak akan pernah ada ragu ku katakan kuserahkan cintaku UTUH TAK TERSENTUH, padamu.. Hanya padamu.. ya, hanya padamu dan untukmu duhai cintaku….
Subhanallah_








♥syukran si comel kerana sudi membaca di sini,jangan lupa tingalkan komen yew sayang^^♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© Copyright | All Right Reserved by Site Owner