14 Julai 2013

kisah kami BEREMPAT di sini :)

 
pejam celik pejam celik hampir sebulan aku di sini.. pasa asal nye mggu pertama hanya aku seorg pelajar pktikal.. masuk minggu kedua masuk lagi sorg ATHIN nama nye.. lepas tu minggu seterusnye masuk lagi dua orang si ANIS dan NANA.. 
 
  • yang bertudung merah tu NANA . yang bertudung kuning tu ANIS 
dan yang bertudung kelabu tue ATHIN
 
 
 
kerja kat pejabat agama nie memang jauh dari landasan aku yang amik kewagan dan perbankan islam nie..
hehe mana tak nye kat ni semua bab kekeluargaan adehhh~~
pelik kan aku.. 
 
haaa~~ kisah kami berempat nie macam -macam walaupun baru je kenal tapi rapat lah jugak. 
diorang bertiga memang dh lama kenal sbab kwn sekolah.. tup tup jumpe kat sini.. aku je yg xde kaitan dgn mereka bertiga.. 
 
anis duduk mcm pengantik pulak !! 



 
 haa nie dalam bilik kebal yg ade surat nikah berkurun kurun.. kami lepak dalam nie sebab kat luar tu sejuk sgt mcm dok dalam peti ais pulak rasa haha.. 
sambil sambil tu kami buat lah CARIAN surat nikah yang org nak tue..

bila dah bosan nie lah keja kami posing.. dah mcm penjara pulak ku lihat hehe
nasib tak kena kunci dgn ustz kalau tak bukak la posa dalm bilik ni bak kata ustz azhar..

sape ustz azahar tu??

haa nie la PTA (penolong tadbir agama) aka ni lah penyelia aku..
spoting ting dye nie hehe..




fail yang berteraburan tu mcm meminta kami susun kan dia haha.. bila tgok surat nikah ni jadi pening .
tulisan jawi kadang xdapat nak dibaca. tulisan org tua kan biase lah. sin xde gigi.. dal mcm ror..
mcm macam lah keyunikan tulisan ni  yg terpksa dipahami hehee

ujian msa nak cari surat nikah nie bila org bg mklumat tak lengkap atau salah..
hanya allah je yg tahu bertapa susuah nye nk mencari nye.. dah tu nak pulak cepat lain laa
kalau pakai sistem cm  sekarag senag la sikit nk mencari.. 
  
ha lagi satu aktiviti kami sebelum puase ari tu memasak.
mula kena buat BUBUR NASI .
respi ustz halim.. alaaa sama je mcm umi buat cuma dia buh serbuk hilal 
tu yang jadi sedap tu .. uisshh 2 kg beras abis dimakan hehe sedap siap ade ikan bilis goreng dan telur masin yum yum yum dapp nyee kan..
 
hari kedua kami masak cucur udang hahha
 
2kg tepung licin ..
 
 
 mueh mueh mueh kami kena buli masak.. nie lah dia kami kat sini
janji perut diisi hehe.. 
dah kenyang time rehat kami serbu surau sebab nk lena haha !!




♥syukran si comel kerana sudi membaca di sini,jangan lupa tingalkan komen yew sayang^^♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© Copyright | All Right Reserved by Site Owner