19 Januari 2013

SABAr itu INDAH dan SWEET


Sabar itu indah.. 
ape ujian yg aku lalui insyallah aku mampu bersabar dgn ujian itu,,
 lagi kite bersabar lagi banyak ujian yg akan perlu kita lalui,, 
ini sebab ALLAH sygkan kite,, 
mulut mampu berkata la TAHZAN.. 
tapi sebnar nye hanye kita sje yg tahu bertapa sakit hati dan perasaan kite nie….
Hanye dgan mengadu pada sang pencipta shje dapat melega kan segala galanye,, 
tapi sekuat mana kita mampu sabar air mata kita nie tdak mampu untuk kita tahan dia nak juga mengalir,, ALLAH anugrah kan air mata ini utuk kita mengadu padaNYA… 


Wahai air mata ku syang jangan lah kau bermain main di pipi ku ..
 jangan lah kau mengalirkan air mata pada insane yg tidak tahu menghargaimu.. 
jgn lah kau mengalirkan air mata pada si dia yang tidak halal bagi ku,, 
tapii aku hanya minta kau jika kau mahu mengalir juga… 
kau mengalir lah ketika aku berkhalwat bersama PENCIPTA ku… kerana itu lebih baik …
Mulut mampu berkata dan menafikan ape yg kita rasa kan.. tapi hati tidak mampu utuk sembunyikan luka dan sakitnye dia,,


sesungguh nye dgan zkir dan alunan alquran mampu mengubat luka dan sakit nye hati itu,,
 jika kita redha dgn sesuatu insyallah kebahagiaan itu milik kita,,
ALLAH shje nk uji kita sebab dia nak hadiah kan kebahagian yg kamu nanti kan itu,,
 bersabar lah wahai diri.. 
ada ganjaran nye nty,,tapi..kite tdak tahu bila kebahagiaan itu akan jadi milik kita,,, ^_^ 
 nantikan lah dengan kesabaran.. 
sabar itu sebahagian dari iman..
Kadang kadan ku seperti tidak mampu untuk laluinye.. 
tapi ku kuat kan juga hati ini.. ALLAH tdak akan membebankan hamba nye dgn sesuatu ujian yang hambanye tidak mampu laluinye..



♥syukran si comel kerana sudi membaca di sini,jangan lupa tingalkan komen yew sayang^^♥

18 Januari 2013

di mana dimana nak LI??


adoiiii doiiiii sapa leh tolong sayaaa,,, 
dh serabutttt niehhh
 
Kawan kawan sape tahu tempat latihan industry untuk
 diploma kewangan dan perbankan islam di taiping ???
Haa,, 
memndang kan kemarin dh degar tklimat LI maka kami un dok sibok mencari2 tempat LI.. 
ari ni jumaat so ade msa panjang sikit utk cll mana2 syarikat yg nk..
aku tgok kwn2 ak sebok call.. 
ayat tu cm dah boleh hafal dah,,
 skrip dia hehe,, aku dgan nor rungsing xtau nk mtk mana,, 
ea lah taiping tu x tau lah kat mana.. 
syrikat insurans n takaful bnyak lah,, tnye ar rahnu diorg xterima..
so nty dekat bank rakyat dan muamalat je yg setakat ni jumpe..
hope naty mohon dapat lah,, 
sbb klo xdpt xtau dah nak mohon mana,,
Cam xcye je sem depan dah nk LI .. 
pejam celik pejam celik lagi 1 tahun stengah je utk hbis kan diploma nie..
 boleh ke harap aku ni wahwahwah~ 
rezeki ALLAH ade dimana mana jangan risau,, insyallah ,,
Ya ALLAH permudahkan lah segala urusan ku ini.. tempat kan lah aku di tempat yg baik bagI MU..

♥syukran si comel kerana sudi membaca di sini,jangan lupa tingalkan komen yew sayang^^♥

15 Januari 2013

cari tempat LI


Awal – awal lagi dah ramai yg sebok cari tempat li ,. 
Sbb nty dah dpt surat xde lah kabut sagat ,, PA tnye dah cari ke tempat nk LI ?? 
dia baru hnta nama kt unit LI Jumaat lepass.. a
k ni tah laa kat mana nak amik ingat nak amik dekat dgn rumah je ,, senang sikit. Pak uda ade ckp klo nk kt ptronas nty bg resume smua kt dia,, tapii mcm jauh sgt lahh kat ganu sana tu.. adusss~  .. xpe lah xmau nty kos lagi bnyk nk kena guna,, baik dok dkt umah kan xde lah bnyk kos.. kurang2 dkt gan fmly klo ape2 hal senang,,di sebabkan nak li kt taiping ak kena hbis kan lessen klo tak seksa ak nk ulang alik.. bas tu pulak bukan betul sgt haha,, umi dh bg lampu hijau smlm ak cll xpe nty bwk kereta je,, tapi kena hbis kn lessen dulu yeeepppiii!! Hehe 


Mula2 nak campak ak jauh2 ,, soh cari pengalaman lah ape lah,,
 bila cakap pasal duit dan kos sara idup trus kata xpe lah cari je kat taiping ,, nk mtk kt tabung haji nty dy akan anta kat ipoh.. sbb kwn ak dh tnye dh kat tmpat dye.. bila ckp umi ske nak suruh ak duduk rumah org,xpe ipoh ade umah sdre2 ramai..?? Xmau aku,,, adoii ak memg xsuka dok umah org susah kot.. xselesa.. ak sngup ulang alik dari umah ke taiping dari kena duduk rumah org ,,  selagi x dapat tempat memg rungsing kan .. buat smpai ujung sem x dapat jenuh .. mtk jauh kan laa.. xpe bdk tping ade 3 org senang .. ade geng..!! hihi. .
 aku cakap KAMAL BINA terima org prktikal..   


umi n walid cakp cuba mtk kat sana .. sbb dy syarikat besar.. msti dia bg alaun.. haa..bukan mata duitan ea … hehe..  ni satu lg memg kena cari tempat yg ade alaun lau x jenuh aku…   
nk harap PT memg x cukup nak ulang alik.. taiping ke umah aku tu bukan dekat .. 
klo naik bas pergi + balik rm10.. memg x makn ak..
 habis duit pT kat pengangkutan je nty.. sbb tu kena cri tmpt yg ad alaun.. klo umah ak dekat ak xkisah klo xde alaun.. 
nk harap umi ngn walid sian pulak.. xkan keja nk harap kat mak ayah je kan.. adk2 pun msih ramai lagi yg perlu kan so aku selagi leh bdikari ak cuba hehe,, sbgai ank sulung aku kena pandai.. 
lain la klo ak ank bongsu ke,, ank tungal ke.. xpe lah.. nk harap kan perens kan,,  =)
Dok umah ni best hehe boleh buli si solihen hari hari.. hehee,, 
siannn im dapat kakak mcm nie kan keja nak kco dia je haha… 
ape ape un ak harap ALLAH permudah kan segala urusan aku nie ,, aminnn..

♥syukran si comel kerana sudi membaca di sini,jangan lupa tingalkan komen yew sayang^^♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© Copyright | All Right Reserved by Site Owner