10 November 2013

kerisauan seorang ayah


cerita semalam KERISAUAN SEORANG WALID

semalam umi memberitahu yang aku tak dapat kamsis .. jelas terpancar kerisauan di muka beliau.. mungkin ade teman yang hairan kenapa walid risau sebab tak dapat kamsis boleh duduk rumah sewa kan?? bagi ana duduk rumah sewa akan berlaku banyak pembaziran.duit sewa, duit belanja, macam-macam lah yang perlu di fikirkan.. tambah adik-adik masih ramai yang bersekolah itu yang membuatkan beliau semakin risau..

umi : walid , jannah tak dapat asrama sem 5 ni ,kene duduk luar lah, transpot lagi macam mana nie ??
walid : ape tak dapat ?? jannah betul ke tak dapat ?? sebab ape tak dapat nie ?? langgar peraturan banyak sangat lah nie sebab tu x dapat asrama .. habis macam mana nie ??
aku : hehe walid nie ape pulak langgar peraturan,xde lah budak baik niee.. mungkin surat yang jannah pos tu xsampai lah tu tak pon ade yang xlengkap,( dlam hati xsampai ape nye pos sekali dgn nor dgn pisah.hehe .walid x nmpk riak muka ak yang tahan nk gelak sbb berpurdah ).
walid : bukan isi online je ke ?? kenapa pos pulak..
aku: aah dah isi on9 kena pos bg kat pihak asrama..
walid : oouh mcm tu ke , kena buat RAYUAN Nie mohon asrama * muka masih risaukan fikirkan maslah ak bila masuk sem 5 nie.
aku: dalam hati* mesti walid risau kos sara hidup duduk luar .kalau duk ostel RM60 satu sem.. duduk luar mahu beratus-ratus  1 sem..

perbualan ini tak habis sampai sini , malam tu umi dan walid bincang lagi mcm mana dgn ana yg xdapat asrama .. walid masih lagi suruh buat rayuan . sebab tu je jalan dia..

pagi tadi ana tnye umi dah bagi tahu ke walid pasal ?? umi cakap dah bagi tahu dah .. haa risau betul walid jannah x dpt asrama hehe . .
dan ana pun pergi dekat walid tnye walid , walid umi dah bagi tahu walid ke ?? dah semalam umi bagi tahu ooo kelentong walid ea.. sambil gelak gelak haha.. 

jelas terpancar kerisauan di wajah beliau.. ana anak sulung, dan masih ade lag 5 orang yang bersekolah , jadi mungkin beliau fikir perlu berkerja keras lagi untuk tanggung ana yang mgkin kena duduk luar. walaupun beliau x keluarkan suara tentang masalah itu ,tapi ana sebagai seorang anak memahami ape yang beliau fikirkan saat ana bg tahu yang ana tak dapat asrama..  kita sebagai ank selagi kita boleh ringan kan beban mereka elak lah. jangan kita tambah beban kepada mereka.

begitu juga dalam KEJAYAAN kita,semua ibu ayah ingin melihat anak mereka menjadi insan berjaya di dunia dan akhirat.jadi anak soleh/solehah.. hargai lah mereka, balas lah jasa mereka dengan kejayaan kita satu hari nanti..

jom kita amin kan doa ini sahabat-sahabat .

YA ALLAH MURAHKAN LAH REZEKI KEDUA IBU BAPA KAMI,
BERKATILAH REZKI YANG TELAH ENGAKU BERIKAN KEPADA MEREKA.
AMPUNILAH SEGALA DOASA KU DAN KEDUA IBU BAPAKU.KASIHANI LAH MEREKA SEPERTI MANA MEREKA MENGASIHANI KU SEWAKTU KU KECIL,
YA ALLAH , DAN JAUHKAN LAH MEREKA DARI AZAB API NERAKA MU..
Amin.Amin Ya Rabal a'lamin



♥syukran si comel kerana sudi membaca di sini,jangan lupa tingalkan komen yew sayang^^♥

1 Massage:

tenku butang berkata...

semoga Allah murahkan rezeki awk dan keluarga serta ayah awak.. aminn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© Copyright | All Right Reserved by Site Owner