25 Ogos 2013

kalau yakin mesti boleh buat

 
ape khabar semua ???
sehat ke ?? harap semua sihat lah ea..
ari nie agak penat sebab ade belajar bawak kereta.. mueh mueh !!
2 jam belajar.. sebelum nie aku belajar kat tsdc. disebab kan mcm ramai sgt je kat situ dan jalan buzy aku pulak agak penakut dengan kesibukan jalan kat sana umi suruh lah aku tukar amik kat panchor.. 
pagi tu tak ade sape nak anta so terpkasa naik bas umi pergi ihtifal pasti..
umi pulak pesan
 "kalau xde bas bawak je viva kalau berani lah.. hehe"
aku jawap
" ehh berani ke jannah ni  umi dah lah sorang sorang xde kawan teman.. "
ingat nak ajak kwn tapi dia xde plak kat umah dia.. 
walid pulak mcm harap dan tak harap je aku bawak viva tu..
"allaaaa... autoo senang je" umi cakap hehe
aku cakap laa tgok lah mcm mana bas tak ade janah bawk laaa berani -berani kan lah..
 
***
okeii pukul 9 aku keluar tunggu bas. tunggu punya tunggu x mai xmai..
penat aihh tunggu bas niee
 
 
 dekat sejam tunggu last2 aku amik keputusan untuk terus bawak kereta.. 
"tawakal tualallah " 
jam dah 9.30 pagi latihan kereta 10.00 pagi..
so berani beranikan lah diri ..
masa keluar tu tibe tibe lintas jalan terstop.. gelabah aku.. 
alaahaii nasib lah tak ade kereta kiri kanan.. upe upe nye aku tertekan brek kaki haha !!
slow je bawak xberani laju-laju.. bawak dalam 50-60 je dulu..
maaf ea kereta belakang sila jalan dulu ea kalau saye lambat hehe
tok tek !!tok tek!! tok tek!!
 
***
akhirnya sampai sudah di pusat memandu hehe.. parking kat luar je pun..
lepas tue masa latihan tu aku kena bawak 3 jalan
ABC !!
Jalan kampung , xde lah sebizi jalan kat tsdc.. so boleh lah aku bawak xde lah takut takut lagi hehe
 masa nak balik tue pakcik yang ajar aku tu tanye aku mai dgn ape..
aku ckp dengan kereta terkejut plak dia.. hehe
dia pesan hati -hati hehe
masa aku tunggu bas dia perasan dah aku sebb dia nie org kampung aku je..
pkcik tue plk kenal ayah aku,,
 lagi senang kerjaaa.. kalau dari awal belakar kt sini xde lah rugi berbulan2..
tak pernah org belajar kereta smpai 6 bulan ,, hahaha
aku pulak dok tertnguh tangguh..

ya allah mudah kan lah urusan ku.. mudah kan lah ape yg sukar bagi ku..
"lailahaillah anta kuntuminal zolimin"

aminnn 
 doakan aku 2hb ni insyallah test jpj ..
 seremmm !!

♥syukran si comel kerana sudi membaca di sini,jangan lupa tingalkan komen yew sayang^^♥

0 Massage:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© Copyright | All Right Reserved by Site Owner