30 Ogos 2013

jamuan raya dan perpisahan mereka



semua staf disini.. tak ramai mana pun .ukhwah disini mcm satu keluarga

lihat gambar diatas siapa kah muka yang nampak garang dan muka nampak paling seronok ??
ce jawabkan haha.. 
hari nie semua nsem nsem sebab berbaju melayu tu lelaki lah sebelum ni x penah tgok pakai lengkap mcm tu..
kalau pempuan dah biase dah tengok kan baju kurung. jubah tu lah 
pakaian bagai kaum wanita

hari ini merupakan hari terakhir bagi NANA dan ANIS menjalani praktikal di sini..
jadi pejabat mengadakan jamuan perpisahan sekali dengan jamuan raya..
memang meriah  sebab yang hadir ke pejabat untuk buat urusan kena denda MAKAN dulu baru 
urusan dijalan kan hehe untung kepada sesiapa yang hadir pada hari ini,
Memang banyak makanan
nasi impit.. rendang.. kanji arab..laksaa..
nasii ayam dan macam-mcam lagi..
haa lemang pulak kami bakar sendiri.. pakcik yang bakarkan sehari sebelum hari jamuan tu 

bila dalam pejabat dah rasa sejuk macam peti ais kami turun tengok pakcik membakar lemang 

kami hanya mampu melihat je pakcik :)


thnx pakcik sedap lemang nye tambah-tambah yang ade jagung tu hehe..
 tibe tibe teringat masa mereka bagi ucapan kedua dua nye mengalirkan air mata sebab sedih..
ea lah kwn kawan yang lain story sal tempat diorang tak serapat mcm disini.. sebab tu
mereka sedih nak tinggal kn disini walau pun kami tak disediakan elaun tapi ukhwah disini TERBAIKK !!
ade sinior senior yang dah abis praktikal rajin datang sini singah melawat hehe..
bila mereka mengalirkan air mata aku dan si athin pun ase nak nagis ea laa diorg lah penyerinya.. 
diorg dua ni banyak mulut.. ade je bnde nak cakap nak buat wahh sunyi nye bila xde mereka nanti.
tinggal lah aku dan athin nak jaga kaunter hahaa..
nanti mesti rindu dengan gelagat nana..
yg bila cakap ade tredmark dia dihujung haha.. 
suka buat suare budak budak dan suka cerita pasal anak sedare dia yang comel tu ..
 ni dia ank sedara dia ce teka laki ke perempuan ??

nama dia habib hehe lelaki laa comel kan dia

si anis nie pulak nanty mesti teringat baby yellow dia haha
myvi kuning .. setiap orang pasti ade kisah dia disini. anis ni ramah orang nye..
tapi kalau mai dia marah aku pon takut.. ehh dy penah marah ke ??
tak ingat pulak aku hehe
 anis ni aku tak leh ingat kisa dia dengan divider jalan haha mesti aku gelak,,
dia bawak kereta kancil boleh pulak kereta tu berjalan atas divider haha
kereta myvi kuning dia pulak p langar divider jalan haha
aku masih ingat lagi ayat dia
"aku tak tau la ape masalah divider tu dengan aku??'"
haha dia yanga de  masalah ke divider tu yg ade masalah hahaha
siap buat bunyi dan riak muka lagi tu yang aku gelak sakan tu..
satu kisah lagi masa aku nana dan anis nak pergi beli kain kat nagoya teping

"anis tanya belok mana ni jannah??"

aku cakap belok kiri disebab kan aku lambat bagi respon dia dah bg isyarat belok kekanan 
lepas tu aku cakap
" kanan pun boleh lah anis "
tapi dy elok pulak pusing ke kiri slmber dia je kann
haha selamat xde kereta belakang kami ade kereta si ijoi
dia tengok pelik selamat bila masuk pejabat dia senyap dan tak bukak cerita kalau tak memang aku gelak dulu..
ini kisah anis

haa gambar nie ustz syafiq yg amik kan hehe..
kisah athin tunggu dy tamat baru aku cerita haha..
 
  orang dok bzi melayan tetamu makan kami dengar tazkirah poligami dri pada seorang ustaz haha
elok je kami berempat dan ustz tu duduk sambil sembang 
dalam dok sembang tu ustzah siti kut bersuara

"aii anak dara duduk kat dalam rupa nye bukan nak layan tetamu"
hehe 
ustz yang dok mencerita tu yang membalas sautan ustaZah tersebut

" kejap saya tengah bagi tips kat diorg nie " 

sambil gelak gelak
sebelum hari terakhir mereka kami telah menjadi wartawan bertanya itu dan ini kepada seorg ustz
hehe  cerita dia amat bermakna bagi aku lah sebab dari cerita tu mengajar aku erti kesabaran dan kalau ade jodoh tak kemana..takdir yang telah ditentukan dan ujian setiap org berbeza-beza.. mesti korang nak tau kan pasal ape.. xpe nanti entry lagi satu aku story hope dari cerita tu kome yang lain dapat pengajaran dan belajar erti kehidupan yang macam-macam ragam..
ustz pon melayan laa ape yang kami soal. aku cuma jadi seorang pendengar dan memikirkan ape lah sangat ujian aku ini berbanding dengan ustaz ini..

ustaz nie jadi ringan  nak cerita mybe dia tahu masing masing dah ade yang punya. athin dah bertunang tunggu laa kad dia tahun depan.. nana anis dari ustaz tak tau tibe tibe taw, sebab ustz senyap2 dok belakang di time dy tegah cakap tipon hahah dia xsedar kut... ustz sini suka snyap2 duduk kat belakang tanpa kami sedar sebab kami selalu tgo handphone hehe,

dan mungkin ustz nak kami berlajar dari cerita dia.. dan mengambil sesuatu
dari cerita dia ..

okei lah samapi disini sahja kisah untuk hari nie 
kita sambung dengan entry akan dtg mengenai cerita yang akan aku cerita kan nanti..


MOGA UKHWAH YANG TERBINA SENTIASA DI HATI
khawin nanti jangan lupa jemput tau hehe

AKU DISINI AKAN MERINDUI KAMU DISANA


♥syukran si comel kerana sudi membaca di sini,jangan lupa tingalkan komen yew sayang^^♥

0 Massage:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© Copyright | All Right Reserved by Site Owner