26 Julai 2013

iftar jamaie bersama staf PAID taiping




alhamdulilah syukur kehadrat ilahi kerana telah berjaya dgn lancar pogrem pada malam ini iatu majlis berbuka puasa dan perpisahan ustz hamzah yang telah pencen..
hari kami masak bubur lambur respi ustz halim ..
yum yum memang sedap .. macam-macam menu yang ade.
 nasi daging,kuih muih,ikan pekasam, menu semua telan air liur bila cakap.. hehe..
 tadi waktu pejabat kami memasak memang bau sampai kebawah org naik dok tanye masak ape nie?? bau sampai kebawah sedap nyee.. hehe

gambar bawah nie time nak tunggu waktu berbuka..
 sebelum tunggu azan kami buat tahlil dan ucapan sikit utk ustaz hamzah :)
dalam tengah buat tahlil dan ucpan tue si abg IJOI a.k.a en.ZULFADLI terjenguk jenguk dalam bilik mesyuarat tu. asal nye aku xperasan dye tu sapa..
sekali kak aisyah bersuara..
 laaa kamu ke ijoi akak ingat pakistan mana tadi maka semua gelak lah kat dye.. sebab lain xcam dye termasuk laa orang lain pun tak cam dye pada awal nye hehe
selamat cakap pakistan bukan bangla jual karpet tadi hehe
maaf ea en ijoi hehe..


amboii laa kak mas sembang ape lah tu ea kak oii

okeii.. dah waktu berbuka ape lagi serbu lah..
tapi kami makan yang ringan ringan dulu mcm
 kuih,bubur lambuk,kurma, lps tu solat magrib dulu berjemaah..
alhamdulilah dah isi perut kita SOLAT pulak ea..
nanti lepas solat kite sambung balik makan makan tue ea... heheh
okei 
selesai sudah solat ape lagi sambung laa operasi kami untuk habis kan makanan yang ade..
hehe

makan punye makan tibe tibe perasan si nana empat cawan air kat keliling dye hehe
sebenarnye bukan air yg dia minom pun.. hehe
si fatin dan nana bawak mak diorang .. bila dah jumpe geng mcm macam lah story mory yg org tua tua bukak kan hehe 





nie kami culik anak ustaz halim hehe comel kan mcm cina dah istri dye asal cina  memang lah kan ank ikut si istri mata sepet hehe comel..  lebut pipi dye  tw!!
muka dye mcm takut je ..


muka aku mcm menangtuk je tudung senget senget haha




buat si ANIS sila lah jelos ea tak dapat join sebab balik kampung gajah hehe 

  pesana untuk kawan kawan kalau makan tue jangan lah membazir -bazir ea..ingat la insan di syria sana yang berperang dan susah nak makan tue.
 makan lah ape yang kita ade jangan tamak.
dan bersederhana lah dalam kehidupan.

jika kita ditempat mereka belum tentu kita dapat makan sehebat ini kan.. mari kita doa sama sama untuk kesejahteraan mereka disana.. tabah dalam mengahdapi ujian ALLAH ini ..
 bila teringat insan disana hati jadi sebak dan piliu ya ALLAH .



bicara hati:-

  • alhamdulilah masih diberi nikmat merasa makanan enak seperti nie.. jangan membazir dengan rezki yang kita ada nie,, bersederhana lah .. ingat lah insan yang susah disana..





















♥syukran si comel kerana sudi membaca di sini,jangan lupa tingalkan komen yew sayang^^♥

0 Massage:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© Copyright | All Right Reserved by Site Owner