03 Mei 2012

~kalau nak bidadari , tunggu di syurga nanti~






Ummi –  Mat…,(berhenti sekejap). Kau dah besar Mat. Ummi rasa dah sampai masanya untuk kau berumahtangga dan memiliki keluarga     sendiri.

Ahmad – Betul ke Ummi? Mat ok aje kalau Ummi boleh carikan calon yang sesuai…. (senyum malu)

Ummi – Haah ni gambar dan biodata A, Ummi yakin dia sangat baik orangnya

Ahmad – Nampak ok orangnya Ummi tapiiii….. dia ni gempal sikitlah Ummi

Ummi – Dah 3 bulan Ummi cari calon yang ni, B macam yang Mat sebut tu

Ahmad – Masya Allah Ummi….tapi B ni rendah orangnya lah….

Ummi – Nah ! Cuba tengok gmbar C ni, tentunya memenuhi citarasa kau Mat Ahmad – Subhanallah….., cantik dan manis betu dia ni tapi dia gelap sikitlah Ummi..

Ummi – Kau minat tak D anak Pak Cik Min tu, cantik, putih dan badan pun slim

Ahmad – Mat nak yang macam tu lah Ummi tapi….yang lemah lembut sikit wataknya

Ummi – Tengok gambar E ni pulak, dah 4 bulan kawan Ummi tolong carikan untuk anak Ummi sayang ni Ahmad – Mat suka macam dia lah ni Ummi tapi Mat nak yang kelulusan professional lah

Ummi - Cuba kau tengok gambar F ni, baru lulus jurutera dari Australia pulak


Ahmad – Allah Allah hebat dia ni…tapi kalau dia ada ciri berkepimpinan, Mat memang setuju

Ummi – ni pulak G, doktor muda balik Mesir & ada ciri-ciri ketua, lama dah Ummi cari

Ahmad – Masya Allah hebat, tapi dia tak hafal 30 juzuk Qur’an lah Ummi


Ummi - Maafkan Ummi Mat, Ummi tak ada masa yang banyak untuk cari calon yang sempurna macam yang kau nak

Ahmad – Kalau macam tu boleh Ummi minta tolong abah carikan pulak…

Ummi – Abang 2x, cubalah carikan calon untuk Mat, anak kita yang memilih sungguh tu.
Abah – Calon yang macam mana dia nak?

Ummi – Dia nak seorang yang putih melepak, cantik, tidak rendah, tidak tinggi, tidak gempal, watak yang lemah lembut, lulusan bidang professional, berkarismatik dan ciri terakhir, hafal 30 juzuk Qur’an.

Abah – Ok lah. Sayang pun tau, abang ni kurang sabar kan? Ayang pesan je pada Mat tu… minta dia tengok cermin puas-puas. Kalau dia betul-betul nak kahwin dengan bidadari, dia kena masuk syurga dulu…. ♥












♥syukran si comel kerana sudi membaca di sini,jangan lupa tingalkan komen yew sayang^^♥

ukhwah fillah abadan abada





kita berjumpa kerana takdir, 
kita berkawan kerana teman, 
kita bersama kerana hati, 
kita berpisah kerana cita2, 
kita kekal kerana kuatnya ukhwah, 
kita bergaduh kerana 1 harga ikatan, 

tapi yang lebih penting semuanya kerana Allah, 

bukan mudah untuk berkawan, 
bukan mudah untuk kekalkan, 
bukan mudah untuk teruskan, 
bukan mudah sehingga sekarang, 

tapi semuanya kerana Allah, 
tanpa DIA tak mungkin sekarang terjadi, 

coretanku adalah biasa bagi insan yang bergelar sahabat,

semoga persahabatan kita kekal selamanya, 
teruskanlah melangkah ke hadapan kerana dI situ ada kemanisan, 

moga ukhwah yang terjalin berkekalan hingga ke akhir hayat









♥syukran si comel kerana sudi membaca di sini,jangan lupa tingalkan komen yew sayang^^♥

02 Mei 2012

aku sudah beybas!!



haii tawan2 ,, tawan2 ape kaba sume?? shat ker??
 weh3 ak nk g tau ak dh smpai umah laa,,
dh hbis final un hehe lega gila ase,, 
last peyper ak isnin ari tu,, 
tp selasa bru ak blik umah,, 
hehe,, 

dalam bnyak2 payper dh hbis,, 
payper statistik laa ak ase pling bhgia time kuar dewan tu,, 
lau peyper lain uhh mcm asam jawa muka,, 
tmbah2 mai payper market ag laa,,
xtau nk ckp cne,, 
harap2 sgt xde sbjk yg rindu kat ak tuk sem depan haha,, 
ak x nk jmpe korg dh,, 
tolng lah phm ea... 
insyallah stu hari nty ak jge cm ni :)








hehe ^^ 
urmm risau jgk nty kp2sn kuar ape lah akn jd ekk,, 
hope sgt2 bgus ,, 
insyallah,, 
ak xtau nk bebelakn ape ag,, sbb skunk kt umah ak 
tgah ujan kilat smbar mymbar so ak kne out dlu lah ea,nty ak bebel2 kan ag ea,, bye assalam                                                          











                                            
                                                                
♥syukran si comel kerana sudi membaca di sini,jangan lupa tingalkan komen yew sayang^^♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© Copyright | All Right Reserved by Site Owner