10 November 2012

semakin dekat menghampiri





Haiii~ ape habaq semua ??? 
ee~ kepala aku nie makin rungsing la kawan2,,
Ape ?? sebab ape ?? sebbnya final dh dekat,,
 takutt~~ seram cuak semua ade lah tau x,
 korang pun msty penah rase mcm aku rase ni kan ?? bila nak final… 
aku pnye pemalas makin bertambah2 bila nak final nie tau dgn kuat tidonyer .bak kata umi aku aku nie kalau dibiarkan tido sehari suntuk pon tak pa haha.. 
dan disebab kan itu umi aku x bagi balik.. mggu ni ramai yg balik kosng jer blok aku nie..sunyi jer..sbb kalau balik ak x stdy. Sekurg2 nye dok sni aku stdy la jgk xbnyk skit pon jadi lah kan kan... 
ape laa.. ape laa nk jd dgn aku ni..  aku hrap sgt bila nk final nie mslah x dtg . yg bolehkan aku down bila nk stdy.. 
 3mggu nie memg aku MOOD EXZAM !! HAHA
 mood la sgt stdy nyer idak pon kan.. haiyaa jannah2~
tuk bdk2 yang tgh exzm and akan exzm xlama lagi good luck ea… 
stdy rajin2 termsuk aku ni jgn malas2 sgt ,, 
cubit jgk klu mls nty hahaha,,,
 kawan- nie ade pesanan skit dari aku time nak exzm nie lah kita kna jaga hati semua org..
 ehh xkan time nk exzm ke kak oii??
Hehe xde la mksud aku time2 exzm nie laa kite sllu wat kesilapan tambah2 dgn percakapan kita,,
 sbb kita x sedar dgn percakapan kita tu kita akan terguriskan hati dan perasaan orang yang kita SAYANG~ 
wahh org yag kita syg tu spe??
Haa ape laa kome ni tu un xtau ke spe ..

 contoh nye ibu.ayah.adkberadik.kawankawan.cikgu2.pakwe n makwe pon kna ker?? 
Haha tah laa~ 
yg pnting kita kena jge persaan org  sekeling kita ni, sebab sekli diorg kecik hty ngn kita nty ssh kita,, kalau kita sedar dgn perbuatan kita tu cepat2 lah mtk maaf ea kawan2.. tak elok kalau antare kite ni bermasam muka  dgn kita disebab kan dgn perckapan kita.
.perbuatan kita,, haa walau pun time kite melawak2 dgn kawan kadng2 kita tak sedar ape yg kita ckp tu buatkan dia terasa..macm mana kita nak tau dia tersa ke tak dng kita ???
 korg tgok la air muka dia.. tingkah laku dia.. kalau lain dri biase ,, 
kite terus mtk maaf kalau2 kita ade buat salah ngn dia,, kita pnya perasaan lain2 setiap org.tak sama ea kwn2 ..lain org lain perasaan .nie laa kesalahan yg kita selalu lakukan tnpa kita sedar kita selalu angap bnda ni pekara biasa .
aku ckp ni sebb semlm aku dah terkena dgn someone nie,, dia main2 ngn aku sbb nk tgok aku jeles ke tak.. sekli aku begang aku balas balik bg dy jels haha,
 bru dy tau ape yg aku rase.aku syg dia sbb tu aku jeles  ,walau pun bnde tu kita sje sje nk melawak,, kadg2 aku u buat mcm ni kt kwn2 aku.melawak terlebih dos..bila dh terkna kt diri sndri bru kita pahm ape yg org tu rasa,, tapi aku g tau kt kwn aku tu aku main2 je bila muka dia lain mcm je,, bru la kawan aku tu te wdfG?tU?/kkj, ade setgh kwn kita memahami ape yg kita kita buat tua adlah gurauwan ade yg stgh tak phm ,,so kita kna la pndai bg tau dy, yg tue semua kita hnye melawak dgn dia,,


haa lagi satu hubungan kita dgn ALLAH pun kena jaga,, yg nie paling penting sebb yg tntukan kita berjaya hanya DIA pencipta kita.. walaupun sekuat mana kita usha serajin mana kita belajar kita tak meohon dgn DIA usha kita sia sia sje,, kadng2 org yg x solat,xdkt dgn ALLAH senang je berjaya,, tp org yg dkt dgn ALLAH Nie tak gagal.. tu sebenarnya ALLAH nk uji kita,, ingat pesanan niE ALLAH nak kita bangkit dari kegagalan supaya nty suatu hari k cbila kita gagal..
 yng penting kita dah berusaha sungguh .. cuba kawankawan bnding kan mana yg baik sama ade gagal tapi kita dah usha sebelun nye ,, dgan gagal sebab kita x usha??
Mana yg sia2 .. mesti lah gagal sebb kita tak usha lagi sia2 kan ,, tu la ape2 un setiap yg kita usha dgn ikls twakal doa semua nye ALLAH akn bg gnjaran kt kita ,, tak sekarang mungkin satu hari nanti .. so sape2 yang gagal tu cepat cepat lah bgun dari kegagalan ea kawan2 jagn cept  down.. ALLAH ade bersama kita mohon lah pada NYA .. dgn solat hajat,taubat,tahajjud,, duha,, kalau ade paper yg ptg dan sempat kita buat solat duha buat lah ea kawan2 ,bnyak manfaant dari solat duha tu,, haa lagi satu istikarah ,, 
ape istikarah nie untuk piluh calon jodoh je la,, aii kwan2 jgn salah anggap ea,, sbbnarnye solat istikarah nie bukan untuk cari jodoh je ,atau kita nak wat pilihan je,, 
sbenar nye ALLAH syg kan kite,, dgn solat istikarah ni insyallah mudah2 kan ALLAH akn gerak kan hati kita untuk bce mana2 topik yg akan keluar exzm,, sbb kita tak tahu ape yg akn ditnye dlm exzm kan ?? 
so kita mohon lah petunjuk padaNYA …
NIE  ade kata2 dari aku g seminar baru baru nie,,
Kemenangan hanya semntara..Kegagalan juga hanya semntara…gagal bukan sebab kita ditumbangkan tapi gagal  kerana tidak bagun semula .belajarlah dari kegagalan ~





♥syukran si comel kerana sudi membaca di sini,jangan lupa tingalkan komen yew sayang^^♥

0 Massage:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© Copyright | All Right Reserved by Site Owner