27 September 2011

Memori MKLB

aku rindu saat zaman sekolh2 dlu..
aku rindu saat ak dlm kelas..
ak rindu saat ak bersama2 kwn2 ak di
LIL BANAT
tringat kengan bsama2 kwn2 dlu
rindu suare2 ckgu2 yg mgajar ak dlu..,
ak rindu nk buat bising time prep..
teringat time ak tido dlm kels..
klo nmpk dek ustz hatta di jerit nye btul2 tp ak
haha lawk nye ..
blew ak tkjut mula lah dy glak syok tgok ak tkjut beruk
adoii rindu nyew, ,
teringat saat2 ak khusyuk bzikir dlm kels..
gare2 mgntuk ak himpun buku tinggi2 dpn ak x kc ckgu nmpk ag ngtok ..
ish2 truk nyew ak mce 2 ble ingat blik haha. .
ade ke ptut suare ustz shair yg kuat 2 pon ak leh tdo haha. . xsal2 dy jrit nme ak
stu sek dgr sbb ak tlelap time dy ngaja hehe. .
dsyat tol ak...
SUKA TIDO
nilah korido yg sllu ak nkwn2 ak lpax nk stdy
dpn drom ak HUMAIRA'1 


hahaa..dlu2 ak ske bce NOVEL dlm glap. . 
katil ak plk dkt ngn lpu korido
ap ag amik plung tido lwat sbb nce novel hehe
stdy kt tpi korido gre2 nk siapkn hmwok..
time prep buat bising x ciap kn kje hehe.
org kte dok ostel ni bnyk simpn kngn ..
btul2 ak akuinye hehe












dlu buku2 ni lah yg ak rajin bce haha..
dlu ak bljo mcm2 dua aliran 
 azhariah ngn akadmik
ak bsukur sgt dpt 
blja ilmu2 ni kt sana...
21 sbjk smua..
mle2 brat jgk nk bwk tp dh biase best bljo.. tringt  dlu2 bnyk glew buku ak tmbh2 
dh nk spm ..x ckup kt bwh mja,,
 ats mja ad x muat ad kotak ag kt tp 2... 
dlm loker pnuh buku2..
 tp x pndai2 un haha
ak ske bli buku latihan tp
 simpn buat pkasam hehe



    kne rokol tgah2 mlm sbb xtido . .
ckgu mat dtg dgar bunyi moto dy un dh tau. .
pakat lari lintngpukang...tkut pnye pasal..
sunyi sepi je time prep klo dgr  bunyi moto ckgu mat hehe

rindu kat kantin..dewan makan.. pusat sumbr ...
haha . .suka duka mcm2 crita ak kt LIL BANAT
5 tahun ak kt sana . . tersimpan mcm2 story
ak hppy n bsukr sgt2 sbb dpt kwn2 mcm diorg smua..
walau un sllu gdoh tp 2 lah yg wat ak rindu sgt2
saat2 yg mcm 2..
blew lah lgi kite nk bjmpe kn3 nty lps ni msing2 dh busy..



♥syukran si comel kerana sudi membaca di sini,jangan lupa tingalkan komen yew sayang^^♥

26 September 2011

Doa untuk suami.


Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim
Kau ampunilah dosa ku yg telah ku perbuat
Kau limpahkanlah aku dengan kesabaran yg tiada terbatas
Kau berikanlah aku kekuatan mental dan fizikal
Kau kurniakanlah aku dengan sifat keredhaan
Kau peliharalah lidahku dari kata-kata nista
Kau kuatkanlah semangatku menempuhi segala cabaranMu
Kau berikanlah aku sifat kasih sesama insan

Ya Allah
Sekiranya suami ku ini adalah pilihan Mu di A’rash
Berilah aku kekuatan dan keyakinan untuk terus bersamanya
Sekiranya suami ku ini adalah suami yg akan membimbing tanganku dititianMu
Kurniakanlah aku sifat kasih dan redha atas segala perbuatannya
Sekiranya suami ku ini adalah bidadara untuk ku di Jannah Mu
Limpahkanlah aku dengan sifat tunduk dan tawaduk akan segala perintahnya
Sekiranya suami ku ini adalah yang terbaik untukku di DuniaMu
Peliharalah tingkah laku serta kata-kataku dari menyakiti perasaannya
Sekiranya suami ku ini jodoh yang dirahmati olehMu
Berilah aku kesabaran untuk menghadapi segala kerenah dan ragamnya

Tetapi Ya Allah
Sekiranya suami ku ini ditakdirkan bukan untuk diriku seorang
Kau tunjukkanlan aku jalan yg terbaik untuk aku harungi segala dugaanMu
Sekiranya suami ku tergoda dengan keindahan dunia Mu
Limpahkanlah aku kesabaran untuk terus membimbingnya
Sekiranya suami ku tunduk terhadap nafsu yang melalaikan
Kurniakanlah aku kekuatanMu untuk aku memperbetulkan keadaanya
Sekiranya suami ku menyintai kesesatan
Kau pandulah aku untuk menarik dirinya keluar dari terus terlena

Ya Allah
Kau yang Maha Megetahui apa yang terbaik untukku
Kau juga yang Maha Mengampuni segala kesilapan dan ketelanjuranku
Sekiranya aku tersilap berbuat keputusan
Bimbinglah aku ke jalan yang Engkau redhai
Sekiranya aku lalai dalam tanggungjawabku sebagai isteri
Kau hukumlah aku didunia tetapi bukan diakhiratMu
Sekiranya aku engkar dan derhaka
Berikanlah aku petunjuk kearah rahmatMu

Ya Allah sesungguhnya
Aku lemah tanpa petunjukMu
Aku buta tanpa bimbinganMu
Aku cacat tanpa hidayahMu
Aku hina tanpa RahmatMu

Ya Allah
Kuatkan hati dan semangatku
Tabahkan aku menghadapi segala cubaanMu
Jadikanlah aku isteri yang disenangi suami
Bukakanlah hatiku untuk menghayati agamaMu
Bimbinglah aku menjadi isteri Soleha
Hanya padaMu Ya Allah ku pohon segala harapan
Kerana aku pasrah dengan dugaanMu
Kerana aku sedar hinanya aku
Kerana aku insan lemah yg kerap keliru
Kerana aku leka dengan keindahan duniamu
Kerana kurang kesabaran ku menghadapi cabaranMu
Kerana pendek akal ku mengharungi ujianMu

Ya Allah Ya Tuhanku…
Aku hanya ingin menjadi isteri yang dirahmati
Isteri yang dikasihi
Isteri yang soleha
Isteri yang sentiasa dihati

Amin, amin Ya Rabbal Allamin.

♥syukran si comel kerana sudi membaca di sini,jangan lupa tingalkan komen yew sayang^^♥

25 September 2011

Hikmah ujian kita

memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya apabila kita 

bertemu jodoh yg sebenar, 

masih ADA RASA SYUKUR kita pada ketentuanNYA.

memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat 

menjadi PENILAI YG BAIK


memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar 

bahawa 


kita hanyalah makhluk yg SENTIASA MENGHARAPKAN PERTOLONGAN ALLAH.

memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat KASIH 

SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.


memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar 

bahawa 

ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah 

pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan...

memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat 

MENGUTIP PENGALAMAN yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.

memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita jadi 

MANUSIA YG HEBAT JIWANYA

memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita lebih faham 

bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.


memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita LEBIH 

MENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL…
  




♥syukran si comel kerana sudi membaca di sini,jangan lupa tingalkan komen yew sayang^^♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© Copyright | All Right Reserved by Site Owner