06 Ogos 2011

rupa kiaMat~

Rupa Kiamat - Bacalah, jika kamu seorang hamba ALLAH. [Sila Kongsi]

*Pesanan : Belajarlah menghabiskan pembacaan sehingga titik akhir. Itu ciri manusia berguna.

Gambaran Hari Kiamat
...
✐ Selepas Malaikat Israfil meniup sangkakala (bentuknya seperti tanduk besar) yang memekakkan telinga, seluruh makhluk mati kecuali Izrail & beberapa malaikat yang lain. Selepas itu, Izrail pun mencabut nyawa malaikat yang tinggal dan akhirnya nyawanya sendiri.
✐ Selepas semua makhluk mati, Tuhan pun berfirman mafhumnya “Kepunyaan siapakah kerajaan hari ini?” Tiada siapa yang menjawab. Lalu Dia sendiri menjawab dengan keagunganNya “Kepunyaan Allah Yang Maha Esa lagi Maha Perkasa.” Ini menunjukkan kebesaran & keagunganNya sebagai Tuhan yg Maha Kuasa lagi Maha Kekal Hidup, tidak mati.
✐ Selepas 40 tahun, Malaikat Israfil a.s. dihidupkan, seterusnya meniup sangkakala untuk kali ke-2, lantas seluruh makhluk hidup semula di atas bumi putih, berupa padang Mahsyar (umpama padang Arafah) yang rata tidak berbukit atau bulat seperti bumi.
✐ Sekelian manusia hidup melalui benih anak Adam yg disebut “Ajbuz Zanbi” yang berada di hujung tulang belakang mereka. Hiduplah manusia umpama anak pokok yang kembang membesar dari biji benih.
✐ Semua manusia dan jin dibangkitkan dalam keadaan telanjang dan hina. Mereka tidak rasa malu kerana pada ketika itu hati mereka sangat takut dan bimbang tentang nasib & masa depan yang akan mereka hadapi kelak.
✐ Lalu datanglah api yang berterbangan dengan bunyi seperti guruh yang menghalau manusia, jin dan binatang ke tempat perhimpunan besar. Bergeraklah mereka menggunakan tunggangan (bagi yang banyak amal), berjalan kaki (bagi yang kurang amalan) dan berjalan dengan muka (bagi yang banyak dosa). Ketika itu, ibu akan lupakan anak, suami akan lupakan isteri, setiap manusia sibuk memikirkan nasib mereka.
✐ Setelah semua makhluk dikumpulkan, matahari dan bulan dihapuskan cahayanya, lalu mereka tinggal dalam kegelapan tanpa cahaya. Berlakulah huru-hara yang amat dahsyat.
✐ Tiba-tiba langit yang tebal pecah dengan bunyi yang dahsyat, lalu turunlah malaikat sambil bertasbih kepada Allah SWT. Seluruh makhluk terkejut melihat saiz malaikat yang besar dan suaranya yang menakutkan.
✐ Kemudian matahari muncul semula dengan kepanasan yang berganda. Hingga dirasakan seakan-akan matahari berada sejengkal dari atas kepala mereka. Ulama berkata jika matahari naik di bumi seperti keadaannya naik dihari Kiamat nescaya seluruh bumi terbakar, bukit-bukau hancur dan sungai menjadi kering. Lalu mereka rasai kepanasan dan bermandikan peluh sehingga peluh mereka menjadi lautan. Timbul atau tenggelam mereka bergantung pada amalan masing-masing. Keadaan mereka berlanjutan sehingga 1000 tahun.
✐ Terdapat satu telaga kepunyaan Nabi Muhammad SAW bernama Al-Kausar yang mengandungi air yang hanya dapat diminum oleh orang mukmin sahaja. Orang bukan mukmin akan dihalau oleh malaikat yang menjaganya. Jika diminum airnya tidak akan haus selama-lamanya. Kolam ini berbentuk segi empat tepat sebesar satu bulan perjalanan. Bau air kolam ini lebih harum dari kasturi, warnanya lebih putih dari susu dan rasanya lebih sejuk dari embun. Ia mempunyai saluran yang mengalir dari syurga.
✐ Semua makhluk berada bawah cahaya matahari yang terik kecuali 7 golongan yang mendapat teduhan dari Arasy. Mereka ialah:
ⅰ- Pemimpin yang adil.
ⅱ- Orang muda yang taat kepada perintah Allah.
ⅲ- Lelaki yang terikat hatinya dengan masjid.
ⅳ- Dua orang yang bertemu kerana Allah dan berpisah kerana Allah.
ⅴ- Lelaki yang diajak oleh wanita berzina, tetapi dia menolak dengan berkata “Aku takut pada Allah”.
ⅵ- Lelaki yg bersedekah dengan bersembunyi (tidak diketahui orang ramai).
ⅶ- Lelaki yang suka bersendirian mengingati Allah lalu mengalir air matanya kerana takutkan Allah.
✐ Oleh kerana tersangat lama menunggu di padang mahsyar, semua manusia tidak tahu berbuat apa melainkan mereka yang beriman, kemudian mereka terdengar suara “pergilah berjumpa dengan para Nabi”. Maka mereka pun pergi mencari para Nabi. Pertama sekali kumpulan manusia ini berjumpa dengan Nabi Adam tetapi usaha mereka gagal kerana Nabi Adam a.s menyatakan beliau juga ada melakukan kesalahan dengan Allah SWT. Maka kumpulan besar itu kemudiannya berjumpa Nabi Nuh a.s., Nabi Ibrahim a.s., Nabi Musa a.s., Nabi Isa a.s. (semuanya memberikan sebab seperti Nabi Adam a.s.) dan akhirnya mereka berjumpa Rasullullah SAW. Jarak masa antara satu nabi dengan yang lain adalah 1000 tahun perjalanan.
✐ Lalu berdoalah baginda Nabi Muhammad SAW ke hadrat Allah SWT. Lalu diperkenankan doa baginda.
✐ Selepas itu, terdengar bunyi pukulan gendang yang kuat hingga menakutkan hati semua makhluk kerana mereka sangka azab akan turun. Lalu terbelah langit, turunlah arasy Tuhan yang dipikul oleh 8 orang malaikat yang sangat besar (besarnya sejarak perjalanan 20 ribu tahun) sambil bertasbih dengan suara yang amat kuat sehingga ‘Arasy itu tiba dibumi.
✐ ‘Arasy ialah jisim nurani yang amat besar berbentuk kubah (bumbung bulat) yang mempunyai 4 batang tiang yang sentiasa dipikul oleh 4 orang malaikat yang besar dan gagah. Dalam bahasa mudah ia seumpama istana yang mempunyai seribu bilik yang menempatkan jutaan malaikat di dalamnya. Ia dilingkungi embun yang menghijab cahayanya yang sangat kuat.
✐ Kursi iaitu jisim nurani yang terletak di hadapan Arasy yang dipikul oleh 4 orang malaikat yang sangat besar. Saiz kursi lebih kecil dari ‘Arasy umpama cincin ditengah padang . Dalam bahasa mudah ia umpama singgahsana yang terletak dihadapan istana.
✐ Seluruh makhluk pun menundukkan kepala kerana takut. Lalu dimulakan timbangan amal. Ketika itu berterbanganlah kitab amalan masing-masing turun dari bawah Arasy menuju ke leher pemiliknya tanpa silap dan tergantunglah ia sehingga mereka dipanggil untuk dihisab. Kitab amalan ini telah ditulis oleh malaikat Hafazhah / Raqib & ‘Atid / Kiraman Katibin.
✐ Manusia beratur dalam saf mengikut Nabi dan pemimpin masing- masing. Orang kafir & munafik beratur bersama pemimpin mereka yang zalim. Setiap pengikut ada tanda mereka tersendiri untuk dibezakan.
✐ Umat yang pertama kali dihisab adalah umat Nabi Muhammad SAW, dan amalan yang pertama kali dihisab adalah solat. Sedangkan hukum yang pertama kali diputuskan adalah perkara pertumpahan darah.
✐ Apabila tiba giliran seseorang hendak dihisab amalannya, malaikat akan mencabut kitab mereka lalu diserahkan, lalu pemiliknya mengambil dengan tangan kanan bagi orang mukmin dan dengan tangan kiri jika orang bukan mukmin.
✐ Semua makhluk akan dihisab amalan mereka menggunakan satu Neraca Timbangan. Saiznya amat besar, mempunyai satu tiang yang mempunyai lidah dan 2 daun. Daun yang bercahaya untuk menimbang pahala dan yang gelap untuk menimbang dosa.
✐ Acara ini disaksikan oleh Nabi Muhammad SAW dan para imam 4 mazhab untuk menyaksikan pengikut masing-masing dihisab.
✐ Perkara pertama yang diminta ialah Islam. Jika dia bukan Islam, maka seluruh amalan baiknya tidak ditimbang bahkan amalan buruk tetap akan ditimbang.
✐ Ketika dihisab, mulut manusia akan dipateri, tangan akan berkata- kata, kaki akan menjadi saksi. Tiada dolak-dalih dan hujah tipuan. Semua akan di adili oleh Allah Ta’ala dengan Maha Bijaksana.
✐ Setelah amalan ditimbang, mahkamah Mahsyar dibuka kepada orang ramai untuk menuntut hak masing-masing dari makhluk yang sedang dibicara sehinggalah seluruh makhluk berpuas hati dan dibenarkannya menyeberangi titian sirat.
✐ Syafaat Nabi Muhammad SAW di akhirat :
ⅰ- Meringankan penderitaan makhluk di Padang Mahsyar dengan mempercepatkan hisab.
ⅱ- Memasukkan manusia ke dalam syurga tanpa hisab.
ⅲ- Mengeluarkan manusia yang mempunyai iman sebesar zarah dari neraka.
(Semua syafaat ini tertakluk kepada keizinan Allah SWT.)
✐ Para nabi dan rasul serta golongan khawas juga diberikan izin oleh Tuhan untuk memberi syafaat kepada para pengikut mereka. Mereka ini berjumlah 70 000. Setiap seorang dari mereka akan mensyafaatkan 70 000 orang yang lain.
✐ Setelah berjaya dihisab, manusia akan mula berjalan menuju syurga melintasi jambatan sirat. Siratul Mustaqim ialah jambatan (titian) yang terbentang dibawahnya neraka. Lebar jambatan ini adalah seperti sehelai rambut yang dibelah tujuh dan ia lebih tajam dari mata pedang. Bagi orang mukmin ia akan dilebarkan dan dimudahkan menyeberanginya.
✐ Fudhail bin Iyadh berkata perjalanan di Sirat memakan masa 15000 tahun. 5000 tahun menaik, 5000 tahun mendatar dan 5000 tahun menurun. Ada makhluk yang melintasinya seperti kilat, seperti angin, menunggang binatang korban dan berjalan kaki. Ada yang tidak dapat melepasinya disebabkan api neraka sentiasa menarik kaki mereka, lalu mereka jatuh ke dalamnya.
✐ Para malaikat berdiri di kanan dan kiri sirat mengawasi setiap makhluk yang lalu. Setiap 1000 orang yang meniti sirat, hanya seorang sahaja yang Berjaya melepasinya. 999 orang akan terjatuh ke dalam neraka.
Rujukan: Kitab Aqidatun Najin karangan Syeikh Zainal Abidin Muhammad Al- Fathani. Pustaka Nasional Singapura 2004.
☞ Jika sekiranya kalian ingin mengumpul saham akhirat, sampaikanlah ilmu ini kepada sahabat² yang lain. Sepertimana sabda Rasulullah SAW: ❝ Sampaikanlah pesananku walaupun satu ayat. ❞ Sesungguhnya apabila matinya seseorang anak Adam itu, hanya 3 perkara yang akan dibawanya bersama :
① Sedekah/amal jariahnya.
② Doa anak²nya yang soleh.
③ Ilmu yang bermanfaat yang disampaikannya kepada orang lain.

♥syukran si comel kerana sudi membaca di sini,jangan lupa tingalkan komen yew sayang^^♥

04 Ogos 2011

saat diri harus berganjak pergi

Jiwa meregang...
Tubuh pun bergetar hebat, berbaur jeritan ketakutan atau linangan air mata bahagia karena ingin bertemu Rabb-nya.
Ditarik, dan dicerabut dari setiap urat nadi, syaraf, dan akar rambut. Ini sebuah titah, ia harus kembali kepada pemilik-Nya.
Allahu Akbar, janji-Mu telah tiba.
Yaa Robbi..., alangkah sakit dan pedih.
Perih laksana tiga ratus tusukan pedang, atau ringan bagaikan sebuah pengait saat dimasukkan dan ditarik dari gumpalan bulu yang basah. Duhai jiwa, seandainya engkau tahu bahwa sakaratul maut itu lebih ngeri dan dahsyat dari semua sketsa yang ada.
Sayup terdengar lantunan ayat suci Al Qur'an, dan sesegukan air mata yang tumpah. Lalu, hening berbalut sepi.
Semakin hening, bening..., menggantikan hingar bingar dunia di kala pagi yang penat dan siang yang meranggas. Diam pun menyisakan kepiluan, kesedihan atau berjuta kenangan. Dia telah pergi, dan tak akan pernah kembali.
Yaa Allah..., inikah kepastian yang telah Engkau tetapkan?
Di mana tumpukan harta yang telah terkumpul sekian lama? Pelayan yang setia, rumah mewah, kendaraan, kebun rindang dan subur, pakaian yang indah, dan orang-orang tercinta, dimanakah kini kalian berada? Semua telah direnggut kematian, dicampakkan, dan dihempaskannya kenikmatan dunia yang dahulu terlalu dielu-elukan. Adakah segala amanah dapat menuai pahala, duhai Allah.
Kegelapan pun menyeruak, hitam pekat laksana jelaga, sungguh mengerikan sebagian jiwa yang akan berteman dengan amalan jahat hingga tibanya hari kiamat. Mencekam, berbaur jeritan keras memekakkan telinga,"Jangan Kau datangkan kiamat yaa Allah, sungguh aku disini sudah sangat tersiksa!!!" saat diperlihatkan tempatnya di neraka.
Bagi sebagian lainnya, alam kubur justru membuat bahagia. Berteman amal sholeh yang diibaratkan sebagai manusia dengan paras sangat menyenangkan. Lalu ia pun menjerit, menangis bahagia saat ditunjukkan tempatnya di surga, "Datangkan hari kiamat sekarang yaa Allah,
aku ingin segera ke sana!!!"
Kematian...
Erat menyiratkan takut dan pilu serta lantunan senandung duka. Menciptakan nada-nada pedih dan gamang yang kadang menghujam iman, hingga hati pun bertanya, mengapa selalu ada perpisahan? Rasa itu menghantam dan menikam pada keluarga yang ditinggalkan.
Namun kematian adalah suatu keniscayaan, karena ia telah dijanjikan. Kematian pun hakikatnya adalah sahabat akrab bagi setiap yang bernyawa. Sayang, kesadaran itu begitu menghentak saat orang-orang yang kita cintalah yang direnggutnya. Ketika itu auranya begitu dekat, serasa setiap helaan nafas beraroma kematian.
Duhai jiwa...
Sadarkah engkau bahwa kelak kuburan adalah tempat peristirahatan? Sudahkah engkau siapkan malam pertama di sana, seperti kau sibukkan diri menjelang malam pertama pernikahan? Tidakkah engkau tahu bahwa ia adalah malam yang sangat mengerikan, malam yang membuat orang-orang sholeh menangis saat memikirkannya.
Kau gerakkan lidah ini untuk membaca Al Qur'an, tetapi tingkah lakumu tak pernah kau selaraskan. Kau kenal setan, tapi mereka kau jadikan teman. Kau ucapkan bahwa RasuluLlah SallaLlaahu Alayhi Wasallam adalah kecintaan, namun sunnah-Nya kau tinggalkan. Kau katakan ingin masuk surga, tapi tak pernah berhenti berbuat dosa. Tak henti-hentinya kau sibukkan dirimu dengan kesalahan saudaramu sendiri, padahal engkau pun bukan manusia suci. Saat kau kebumikan sahabat-sahabat yang telah mendahului, mengapa kau mengira dirimu tak akan pernah mati?
AstaghfiruLlah al 'adzim...
Duhai Allah...
Engkau yang Maha Mendengar
Dengarkan munajat ini yaa Robbi, berilah kesempatan
untuk kami selalu memperbaiki diri
Jadikan diri ini bersih, hingga saat menghadap-Mu nanti
Allaahumma hawwin 'alainaa fii sakaraatil maut
Allaahumma hawwin 'alainaa fii sakaraatil maut
Allaahumma hawwin 'alainaa fii sakaraatil maut
Ringankan kematian kami yaa Allah, mudahkanlah duhai
Pemilik Jiwa
Jadikan hati ini ikhlas saat malaikat maut menyapa
Hingga kematian menjadi sangat indah, kematian yang husnul khaatimah

Aamiin… Aamiin… Yaa Rabbal aalaamiin…
Wallahua'lam bi showab.

^_^

♥syukran si comel kerana sudi membaca di sini,jangan lupa tingalkan komen yew sayang^^♥

03 Ogos 2011

surat cInta DRi kwn ku syg. .

haa ari 2 ana ad ckp kan nk citew sal surat dri kwn2 saat2 terakhir bsme dpe an..ari ni nk citew surat dri yakkin sbb dy org ptme bg ari 2..surat ny dri nurul yakkin nordin..kmi bkwn hmpir 6 thn lbih..dri banat smbg ke smkak. .rapat 2 biase laa..


       
          السلأم عليكم 
J+A+N+N+A+H..love u 4evER.!!
 jannah nt msti ak rindu kt kau!!:(
 memglh ak x rapat sgat ngn kau..ske tgl2 kau..mybe dlm sedar..ehh,,silap..
 tnpa sedar yg ak rapt ngn hg..tp itulh..ykin tingin nk p klntan..tp..xnk p g un nk exzm dh..kne lah blik..nty kau jgn lpe yakin tau!! jgn lpe doakan y+a+k+k+i+n tau yg slalu begang2 ni..ya cacing kerawit gendot..:( hahahax..
okeh aku bnhti dlu smpai sini dlu kang ad kesematan ag ak tilis surat t`akhir..utuk kau tpp x janji yerk..
salam syang buat cacing kerawit gendut..:)
 jga akhlak ya..ingt kiamat
 syg diri kuatka iman...
 sntiase bsama d..
jka ada rezki insyallah..



 ni serbe sikit sal surat dri yakkin urmm rindu nye kt dye...ad nyk ag isi surat dy tp asenye x yah la ana cite kan . .tu biarlah rahsia hehe. .kt sane ak dpt gelaran cacing kerawit gendut..haha tau sbb ap??sbb ble ak ngtuk hbis nota yg ak salin kt bku time ckgu ajo tulisan 2 mcm cacing kerawit bak kte yakkin haha...mcm2 laa..ni yg buat ak ridu kt smka + kwn+6R.bukhari + 6R,farabi..miss korg glew2 tahap gle nih huhu...

haa..ni plk surat dri dea..nme dy abadiah..kmi knai mse kt plkn tp msing2 mlu nk tgur sape..alih2 jmpe ag kt smkak.kurniaan ilahi..kt sini bru nk mle rapt dh ak nk out dri c 2..urmm best jgk kwn gn dy ni..otak gla2 ckit..dy dok blkg ak dlm kelas..

 

bismilahirohmanirihim...
 hyep!! hellow....
 kt cni ak nk pesan sikt je kt unk,,
 LISTEN CAREFULLY..opss...(klu x dgar ko buat2 dgar jew lah)
1..take care u`r self..  
 2..jgn lpe aku (telukrubiah vs kerian)
t kt sne pndai2 la kau jge dri yew cri ken yg baik mcm ak( pasan la pulak)
 so,,ape2 un "good luck tau"..
 <ingat la `siput` kitew>
  • doakan ak tau!!
  •  moga 1 hri nty kta jmpe lgi,,
  •  all the best...
pertemuan yg singkat itu..
jka btu2 kita menghargainya..
INSYALLAH...
sentiasa diredhai yg maha esa...

persahabatan tbina atas ranting kejujuran,,
btunjangkan ksih syag..lalu..
 membuahkan kemanisan..
 teman sejati xsemestinye dkt jaraknya,,
 tp sentiase dkat dihaty


 
 haaa... abadiah ade bg lagu tjuk dy >sebuah pertemuan< nk gdar x??
Ketika diri mencari sinar
Secebis cahaya menerangi laluan
Ada kalanya langkahku tersasar
Tersungkur di lembah kegelapan

Bagaikan terdengar bisikan rindu
Mengalun kalimah menyapa keinsafan
Kehadiranmu menyentuh kalbu
Menyalakan obor pengharapan

C/O 1:
Tika ku kealpaan
Kau bisikkan bicara keinsafan
Kau beri kekuatan, tika aku
Diuji dengan dugaan?
Saat ku kehilangan keyakinan
Kau nyalakan harapan
Saat ku meragukan keampunan Tuhan
Kau katakan rahmat-Nya mengatasi segala

(*) Menitis airmataku keharuan
Kepada sebuah pertemuan
Kehadiranmu mendamaikan
Hati yang dahulu keresahan

Cinta yang semakin kesamaran
Kau gilap cahaya kebahagiaan
Tulus keikhlasan menjadi ikatan
Dengan restu kasih-Mu, oh Tuhan

C/O 2:
Titisan air mata menyubur cinta
Dan rindu pun berbunga
Mekar tidak pernah layu
Damainya hati
Yang dulu resah keliru
Cintaku takkan pudar diuji dugaan
Mengharum dalam harapan
Moga kan kesampaian kepada Tuhan
Lantaran diri hamba kerdil dan hina

Ulang (*)

Syukur sungguh di hati ini
Dikurniakan teman sejati
Menunjuk jalan dekati-Nya
Tika diri dalam kebuntuan

Betapa aku menghargai
Kejujuran yang kau beri
Mengajarku mengenal erti
Cinta hakiki yang abadi

Tiada yang menjadi impian
Selain rahmat kasih-Mu Tuhan
Yang terbias pada ketulusan
Sekeping hati seorang insan
Bernama teman
 haaa ni laa adadiah..wahh kangan sama kau ..ha ni plak dri hanisah ..kmi pngl dy ecah jew...org nye ayu jew..lmah lmbut jew...

bismilahirohmanirohim..
asalamualaikum...
 haii jannah,mcm ne perasaan unk xmik stpm nie??bez x??hmmm... :(
 jgn sede2..aw..nty ble dh msok politknik bljo btl2,,jgn men2..

jgn becouple pling pentng!!!ingat ek nsihat ak ni..sedehnyew =(
 unk nk p dah,,ase xsmpai 3 bln un kite bkenalan..walau cmne pown ak ase 
 sonok kwn ngn unkikhlaz dri hty..x tau plk ngn unk..
ske kwn ngn ak or x..unk xpnh skitkn hty ak..ak xtau dh nk tulis ape..huhu thnz sudi kwn ngn ak..ak doakn semoga tcapai cita2 yg diimpikan...jge btasa PERGAULAN..n jge AURAT..ok lah smpai sini je coretan ak..(ecah)
wasalam 
 about me..

  •  ingt dku dlm doamu
  • klu ad pape ke or rindu call ar ak or msg,,
  •  2 number Ak gne
  • jgn lpe poskn kd raye kt ak ek..
  • alamt ade kt atas 2...hehe
  • lastly smbutlah slm syg n rindu dri ak...
haaa... sedeh nye blew bce diorg nye surat ni,,rindu sgat2 kt dpe smua..haaa ni plak dri uty nadhrah. .pnjg kowt dy tuli shuhu/...dlt sana dy dok seblh ak..haha hri2 jd mereng sbb melyan ak yg otak gila2 . .

asalamualikum..
kehdpn jnh yg mjdi phnghibur lara =)
 laa,,sekma plk ..hehehhe :P
kt sni uty just nk say s0ry klu uty dew wat slh or silap mnyakiti hty unl(tautan haty),,sorybklu selama unk don kt seblah uty wt unk rase xselesa,,selalu kcu unk study,,ni la kali pertama dok kco org kt sebelah coz selama ni uty dok seblah ngn bdk2 pndiam .,,,so xde mkna nk kco,,heheh :P skrg uty nk kco sape??huhu3X...

jannah yg seria slalu ..."P
kt sni uty ingin myatakan thnzbsbb sudi jd kawan uty,, selalu tgur mana yg salah,,(hya melalui mata jew lah)
hehe3...uty kn sellau merindui unk walau dimana jua sbb kita dh kwn hmpir 6 thun. .cume rapat n x je..uty harap ssgt unk selelsa bkwn ngn uty yg kdg2 moody ckit..hehe3 :P

jannah tautan hatyku,, :P
klu on9 fecebok ,,jgn lupa always posting tau!!
t x lah rase sunyi sgt hehe2..pape un uty ucap selamat menenpuhi tmpat bru dngn gmbira..n semoga bjya dsana seta d akhirat nti..jgn lpe solat..ngaji..jgn tinggal tuntutan yg kita pelajari selama 5 thun kita di BANAT...kekalkn lah drimu seperti sekarang,,,klu nk kawin nty jgn lpew anto kad jmputan lak hehe...

p/s:jgalah solatmu sprt mana kamu mjage drimu serta nyawamu..semoga ALLAH sentiase bsamamu kerna 
zikir2 suci sering dilontar kan amin...:P

 sahabat mu:
nadhirah
dieyra_lavender92



hehe~ rindu kamo~smge pshbatan kite kekal ek..
ni plk surat dri am..kami sememgnye rapat dri banat sampai kt smkak..dh 6 thun kmi kawn. .ak ske kwn ngn dye ,, ,dulu klo kt banat klo kelas bising mcm pasar ak ngn dy msti lari..g stdy dpn ps laa...kt pondok laa..kdg2 ak lri kt kels dy gre2 bising hehe~rindu saat tue...

1 ogoS 2011
assalamualaikum w.b.t...
annEseyong??ape kabo??dlm kesempatan yg x 
seberapa ni hye ad beberape minit t0k unk melangkah pergi,
,(wahh ayat jiwang+ blurr) Am aka fatin pohon maaf dr unk selama kita bkwn...
6thun lame!!tue,,skejap gadoh,skjap bek..hehe2 adat berkwan kan..
.(betoi x):PFatin ... he2..wlaupon di cini (smkak)kita berpisah,, 
jgn jdkan disini titik noktah sbg penutup phubungn kite...( i mean FRIENDSHIP)
haa..papepon dharapkan `'"l0Ng oF frIendsHip"`' 
never end (mean`s death) fatin sentiase doakn 
kjayaan di dunia n akhirat tok jannah..
biarlah ksedihan dirasai dlm haty,,tnpa mluahkn kerna
 baik tik jannah!!(if i cry becoz you live this school..
mybe your meant down)so biarlah 
''tangisan dalam haty"haa !! ingat frieNDshIP forever"no anyone 
can pisahkn kita semua..(hehe..!!)ngat tau..

amanina=comey(he3)                                              ku-yah= riuh+rusing
yakkin= cantik                                                         yam= chubby+comey+funny
mazni=cntik+petah berckap                                     wan= riuh+like chat
nadhia= comey kiut,,                                               uty nad= toch+like chat

wlau kwan kita tpisah Jauh..
namun hti kita selalu dekat
bila kau pjamkan mata
dan kau rasakan k...kami."oh"

your fwen`z..
fatinnoramanina

korng sntiase dkat dhty ak~~

♥syukran si comel kerana sudi membaca di sini,jangan lupa tingalkan komen yew sayang^^♥

01 Ogos 2011

ari terakhir di sana :(

dkt 3 bln lbih ak kt sne..ari merupakan ari terakhir ak di bumi smka kerian..xsngke..ak ingt nk mik stpm..tp ALLAH tunjkan jln lbih baik dri 2..jd ari ni ak last bsama2 kwn2 di kerian..sedeh nyew nk tigal dax 2fom6..walau un bru knai tp ikhls ak ckpkan ak ske bkwn ngn merka smua..hope dpe x lpe kan ak laa..nty msti ak rindu kt dpe kan??masti nyew laa..telatak mereka mgingatkan ak ..saat2 mngenali kmu smua adlah saat pling indah bg ak...sblm ak  blik td un ade yg smpt tulis surat ag kt ak..urmm..sedeh nyew ble bce suart2 dpe 2 blik... haa..kau msti nk tau kan ape yg dpe tulis kn kt ak kan>?? nty ak taipkan ea...mcm2 dpe tulis..ng nsihat laa.ape laa.. tp bkn skunk..nty ak smbung citew nyew..td xsmpt jmpe uty ndirah sbb dy xblik ag..ak jnji ng dy nk blik esok...tp x jd..urmmm sdeh nyew..lpas ni xde dh nk melawak ngn ak..nk cri gdoh..hehe gdoh2 nje la kte kan..nk main pngkah2..waaa..sedeh teramat sgt..tp ap kn dya surtan dh tnntu kn sgle nye..hope pshbatn kita x smpai disinje tau!! ingat slmanye!! klaa nty ak smbung ag..ak cite sal surat2 yg dpe bg kt a tu naa.. bye2

♥syukran si comel kerana sudi membaca di sini,jangan lupa tingalkan komen yew sayang^^♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© Copyright | All Right Reserved by Site Owner