06 Julai 2011

yA AlLAh...

Ya Allah...
Bila hati ini rindu...

padaMu aku mengadu..

Bila jiwa ini resah...

PadaMu jua aku berserah..

Ya Allah..
Aku hanyalah hambuMu yang lemah..

Aku hanyalah hambaMu yang hina..

Seringkali aku lupa, seringkali aku alpa..

Dalam mencari erti sebuah kehidupan..

Dalam mengenal erti sebuah persahabatan..

YA Allah..
Aku cukup mentah mengutip kesabaran..

Aku selalu mengikut kata hati...

tanpa memikirkan perasaan orang lain..

Aku lemah Ya Allah, berilah Aku kekuatan Ya Allah..

Aku seringkali ditempiaskan oleh kemarahan dan buruk sangka...

Akhirnya rebah sendiri diatas kekesalan..

Ya Allah hanya KAUlah, yang dapat membantuku,

berilah aku kekuatan, berilah aku kesabaran Ya Allah..

Peliharalah lidahku ketika berkata- kata, agar orang lain tidak terasa hati...

Ya Allah...
Bantulah aku dikala aku lemah..

Bantulah aku dalam mencari cintaMu..

Bantulah aku mendapat syafaat daripada Rasulullah s.a.w.

Aku tahu..

Aku tak sekuat Sumayyah..

Yang memiliki keteguhan dan kekentalan jiwa..

Aku tak sekuat Rabiatul Adawiyah..

Yang hanya padaMu cintanya tercurah..

Bukan jua seperti Siti Khadijah...

Ya Allah..

Masih adakah lagi insan seperti mereka..

Sanggup mempertaruhkan kesenangan dunia, demi kebahagiaan akhirat..

Yang cukup mudah dilafazkan...

Tapi sukar untuk dikotakan...

~ hanya padaMu Aku mengharap~

~ terima kasih Ya Allah, atas kehidupan ini~

♥syukran si comel kerana sudi membaca di sini,jangan lupa tingalkan komen yew sayang^^♥

0 Massage:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© Copyright | All Right Reserved by Site Owner